Sunday, April 26, 2009

ကယ္ေရေကခ်ာေရးဆြဲနည္း(ကာတြန္ဇိုဇမ္)

ၿပံဳးရြင္ေနေသာ ပံုေတြဆြဲပါ
လူေတြရဲ့ ကယ္ေရေကခ်ာကို ေရးဆြဲရာမွာ ၿပံဳးရြင္ေနတဲ့ပံုကိုပဲ ေရြးခ်ယ္သင့္ပါတယ္..အထူးလိုအပ္ခ်က္မ်ိဳးကလြဲလို႔ ၿပံဳးရြင္ေနတဲ့ပံုကို ေရြးခ်ယ္ၿခင္းဟာ ပိုမိုထိေရာက္မွဳရွိတာ ေတြ႔ရပါတယ္..ခင္ဗ်ာေရးဆြဲတဲ့ပံုဟာ ၿပံဳးရြင္ေနရင္ ခင္ဗ်ာပံုကိုၾကည့္တဲ့ ပရိသတ္ေတြကလည္း ၿပံဳးရြင္လာပါလိမ့္မယ္..ၿပံဳးရြင္ႏိုင္မွဳဟာ ခြန္အားတစ္ပါးပဲၿဖစ္ပါတယ္...
လူတစ္ဦး ၿပံဳးရြင္ေနတဲ့အခါ ပါးစပ္တစ္ခုတည္းသာ ၿပံဳးရြင္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး..မ်က္လံုး၊မ်က္ခံုး၊မ်က္လံုးပတ္ပတ္လည္က လိုင္းကေလးေတြ၊ပါးႏွစ္ဖက္စသၿဖင့္မ်က္ႏွာမွာရွိရွိသမွ် အဂၤါအစိတ္အပိုင္းေတြ အားလံုးက လည္းလိုက္ၿပီး ၿပံဳးရြင္ေနၾကပါတယ္..ဒီအဂၤါအစိတ္အပိုင္းေတြႏွင့္ လိုက္ဖက္စြာပဲ ၾကြက္သား၊အရုိးေတြဟာလည္း ဖြဲစည္းမွဳေၿပာင္းလဲသြားရပါတယ္..
ပံု၄၇ နဲ့ပံု ၄၈ မွာ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြေတြရဲ့ ပံုမွန္မ်က္ႏွာထားနဲ့ ၿပံဳးရြင္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာထားေတြကိုႏွိဳင္းယွဥ္ေလ့လာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္..ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြေတြ႕ရဲ့ ၿပံဳးရြင္ေနတဲ့ ပံုသ႑န္ကိုၿမင္ရတဲ့အခါမွာ အင္မတန္ စိတ္ခ်မ္းသာသြားရပါတယ္..သူတို႔ လိွဳက္လွိဳက္လွဲလွဲရယ္ေမာေနတဲ့ပံုေတြ႔ရင္လည္း ပိုလို႔ေတာင္မွ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကို ေပ်ာ္ရြင္ေစပါတယ္..အဲ့ဒါေၾကာင့္ လူတစ္ဦးရဲ့ ၀မ္းသာေပ်ာ္ရြင္ေနတဲ့ပံုကို ေရးဆြဲတဲ့အခါမွာ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာေနတဲ့ပံုမိ်ဳးအၿဖစ္ ေရးဆြဲပါက ပိုမိုအသက္၀င္ၿပီး စိတ္၀င္စားမွဳရွိတာကုိ ေတြရပါတယ္....
In-Betweener လို ပံုမွန္လူတစ္ဦး ရယ္ေမာတဲ့အခါမွာ မ်က္ႏွာမွာရွိေနတဲ့ အဂၤါအစိတ္အပိုင္းေတြအားလံုးဟာ အေပၚဘက္ကို တက္သြားၾကပါတယ္..သူ႔ပါးႏွစ္ဖက္၊ပါးစပ္၊မ်က္လံုး၊မ်က္ခံုးစတာေတြဟာ နဂိုအေနအထားကေန အနည္းနဲ႔အမ်ား အေပၚကိုတက္သြားၾကပါတယ္..အဲ့ဒီအခါက်ရင္ သူ႔အေပၚႏွဳတ္ခမ္းဟာ ႏွာေခါင္းေပါက္နဲ႔ ပိုမိုနီးကပ္သြားသလို ႏွာေခါင္းေပါက္ေတြဟာလည္း က်ယ္လာၿပီး အေပၚဘက္ကိုပဲ တက္သြားပါတယ္...
အေကာင္းဆံုးကေတာ့ မွန္တစ္ခ်ပ္နဲ႔ မိမိကိုယ္တိုင္ၿပံဳရယ္ေနတဲ့ပံုကို ေလ့လာၾကည့္သင့္ပါတယ္..လူတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ၿပံဳးရယ္ေနတဲ့ပံုစံခ်င္းေတာ့ မတူၾကပါဘူး..တခ်ိဳ႔ကတစ္၀က္တစ္ပ်က္သာ ၿပံဳးရယ္ေနတတ္ၿပီး တခ်ိဳ႔က်ေတာ့ ရာႏွဳန္းၿပည့္ ၿပံဳးရယ္ေနတတ္ပါတယ္..ၿပံဳးရယ္ေနသူတိုင္းလိုလို ပါးစပ္ဟၾကပါရပါတယ္..အဲ့ဒီမွာ သတိထားရမွာကအေပၚသြားေတြနဲ႔ ေအာက္သြားေတြ မည္ေရြ႔မည္မွ်ေပၚေအာင္ ပါးစပ္ဟရယ္ေနတယ္ဆိုတာပါပဲ..အားလံုးလိုလိုဟာ အေပၚသြားေတြ ထင္ထင္ရွားရွားေပၚလြင္ေအာင္ရယ္ေမာေနၾကၿပီး ေအာက္သြားေတြဟာ သေဘာေလာက္ပဲေပၚေနတတ္ပါတယ္..တခ်ိဳ႔က်ေတာ့လည္း သြားေတြလံုး၀မေပၚဘဲနဲ႔ ၿပံဳးေနတတ္ၾကၿပန္ပါတယ္..ဒီအခ်က္ေတြဟာတစ္ဦးခ်င္းရဲ့ ထူးၿခားမွဳေလးေတြပါပဲ....
ပံု(၄၉)မွာ Esrom ရဲ့ပံုကိုၿပထားပါတယ္..သူ႔ပံုကို Carbon Pencil နဲ့ေရးဆြဲထားတာၿဖစ္ပါတယ္..မ်က္ႏွာေပၚက အလင္းအေမွာင္ေနရာကို စကၠဴတံုးေလးတစ္ခုနဲ႔ ပြတ္ေပးပါတယ္..ဒီပံုမွာ ထူးၿခားတာက သူ႔သြားေတြပဲ..အသားမည္းတဲ့လူဆိုေတာ့ ဆန့္က်င္ဘက္ၿဖစ္ေအာင္ ေဖြးေဖြးၿဖဴတဲ့ သြားေလးေတြေပၚလြင္ထင္ရွားေအာင္လို႔ ေဆးၿဖဴသုတ္ေပးလိုက္ရပါတယ္..
အေတြ႔အၾကံဳနည္းေသးတဲ့ Caricaturist တစ္ေယာက္သာဆိုရင္ သူ႔ရဲ့ၾကီးမားတဲ့ ႏွာေခါင္းပံုစံကိုႏွစ္သက္ၿပီး ေဘးတိုက္ေတြဆြဲမိမွာအမွန္ပဲ..ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ့ႏွာေခါင္းတစ္ခုတည္း စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတာမဟုတ္ဘူး..သူ႔ပါးစပ္၊ပါးႏွစ္ဖက္၊မ်က္လံုး၊ႏွာေခါင္း၊ အားလံုးဟာ ကယ္ေရေကခ်ာ ေရးဆြဲခ်င္စရာေတြခ်ည္းပဲ...ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာေနတဲ့ပံုမွာ သူ႔ပါးႏွစ္ဖက္ သိသိသာသာ အေပၚကိုတင္သြားတယ္..သူ႔မ်က္လံုးေတြပိတ္သြားတယ္..သူ႔ူပါးစပ္ကလည္း အေပၚကိုအနည္းငယ္ တက္သြားတာေတြ႔ရပါတယ္..ဒီအခ်က္အလက္ေတြက သူ႔ရဲ့ကယ္ေရေကခ်ာကို အထူးအားၿဖည့္ေပးတာၿဖစ္ပါတယ္...
ပံု၅၀ မွာေတာ့ David ရဲ႔ၿပံဳးရြင္ေနတဲ့ မ်က္လံုးေတြကို အဓိကထားၿပီးေရးဆြဲထားပါတယ္..သူ႔ရဲ့မခို႔တရို႔ မ်က္ႏွာထားမ်ိဳးမွာ မ်က္လံုးဟာ အဓိက စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းေနပါတယ္..ခပ္တည္တည္မ်က္ႏွာေပးႏွင့္ၿပံဳးရြင္ေနတဲ့ မ်က္ႏွာေပးပံု ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကို ႏွိဳင္းယွဥ္ၿပထားပါတယ္..ဘယ္ပံုက ပိုစိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာဆံုးၿဖတ္ဖို႔ ၿဖစ္ပါတယ္....
ပံု(၅၁) မွာ IRVရဲ့ လွိဳက္လွိဳက္လွဲလွဲ ရယ္ေမာေနတဲ့ပံုကို လြန္သြားပါတယ္..သူရယ္ေမာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူ႔ဦးေခါင္းဟာ ေနာက္ဘက္ကို လြန္သြားပါတယ္..မ်က္လံုးႏွစ္ဖက္ဟာလည္း ေမွးစင္းၿပီးအေပၚဘက္ကိုေကာ့တက္ေနတာေတြ႔ရပါတယ္..ထူးၿခားတာက သူ႔ႏွာေခါင္းေပါက္ေတြဟာ က်ယ္မလာဘူး..ေနာက္ၿပီး သူ႔ႏွာေခါင္းထိပ္ႏွင့္ ပါးစပ္အကြာအေ၀းဟာလည္း ေၿပာင္းလဲမသြားပါဘူး..ဒါေလးေတြဟာ သူ႔မ်က္ႏွာရဲ့ ထူးၿခားေပၚလြင္မွဳေလးေတြပါပဲ.....//

1 comment:

မဆုမြန္ said...

ပို႕စ္အေဟာင္းေတြေရာ အသစ္ေတြေရာ ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္သြားတယ္ အစ္မျမင္ဖူးခ်င္တဲ့စာရင္းထဲ တို႕ထားတယ္ေနာ္ အားေပးေနတယ္